baner jake sorofman cytat
Artykuły

Marketing internetowy? Nic trudnego!

Kiedy zaczniesz od tego, co liczy się dla klienta, będziesz mieć prawo do jego uwagi.
Jake Sorofman
Artykuły

Marketing internetowy? Nic trudnego!

Autor: Tomek | Dodany: 2 Marzec 2020

SEO


SEO, skrót do Search Engine Optimization, odnosi się do technik, które mają na celu zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej poprzez wyniki wyszukiwania. Dobra strategia SEO pomoże twojej witrynie zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Idealnie byłoby, gdyby strona Twojej firmy znalazła się na pierwszej stronie Google, ponieważ większość ludzi nie przegląda więcej niż jednej strony wyszukiwania.

Jaki wpływ ma wysokie pozycjonowanie strony na Twój biznes?

SEO ułatwia Ci dotarcie tam, gdzie są Twoi klienci – w wyszukiwarkach. Wymaga to jednak przeprowadzania badań i pracy, ponieważ SEO ciągle się zmienia. Kiedy tworzysz swój plan SEO ataku, bądź strategiczny. Jeśli posiadasz stronę o modelowaniu, kuszące może być wypełnianie stron jak największą ilością słów kluczowych SEO – słów takich jak „modelowanie”, „statki” i „samoloty” w kółko. Ale to nie pomoże twojej twojemu biznesowi… raczej mu zaszkodzi. Ostatnio Google zaczął rozprawiać się ze spamem w słowach kluczowych. Zamiast wypełniać swoją kopię strony internetowej wszystkimi słowami kluczowymi, które można sobie wyobrazić, jedną z najlepszych praktyk marketingowych dla SEO jest pisanie postów na blogu i kopii strony internetowej, które zawierają słowa kluczowe w naturalny sposób. Pomoże to w uzyskaniu wyższej pozycji na stronach wyników wyszukiwania, a także ułatwi i uprzyjemni czytanie treści. Jeśli chodzi o SEO, ważne jest, aby upewnić się, że Twoja strona jest relewantna – że masz dużo ruchu i że ludzie pozostają na Twojej stronie – aby przekonać Google, że Twoja strona ma wysokie znaczenie. Im więcej wiarygodności Twoja strona ma, tym wyżej znajdziesz się w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.

NEWSLETTER


Według badań firmy MarketingSherpa aż 91% kupujących lubi otrzymywać emaile promocyjne od firm, z którymi prowadzi interesy. A firma McKinsey stwierdziła, że poczta elektroniczna jest prawie 40 razy skuteczniejsza niż Facebook i Twitter razem wzięte, pomagając Twojej firmie zdobyć nowych klientów.

Newslettery email są więc skuteczne… i bardzo łatwe w obsłudze.

O czym należy pamiętać podchodząc do tworzenia i prowadzenie newslettera?

Po pierwsze newsletter email różni się od emaila sprzedaży jakich dziesiątki dostajesz na skrzynkę pocztową. Zamiast tego należy utrzymywać treści oryginalne i ciekawe. Twoi subskrybenci o wiele chętnie czytają porady lub najnowsze zdjęcia z Twojej branży niż kupują. A gdy nadejdzie odpowiedni czas na sprzedaż, będą zainteresowani Twoją firmą i gotowi do zakupu usług czy produktów.

Inną rzeczą do zapamiętania podczas tworzenia biuletynu e-mail: nie zaniedbuj projektu. Nasza usługa newslettera mailowego obejmuje zarówno tekst, jak i projekt, ponieważ te dwa elementy są równie ważne.

Jeśli chodzi o projekt biuletynu, zachowaj prostotę i porządek, dzięki czemu jego kopia będzie łatwa do odczytania. Pozostaw sporo wolnego miejsca oraz wyróżnij odnośniki. Upewnij się także, że wszystkie obrazy lub teksty odpowiadają przekazowi Twojej firmy.

Kolejną ważną wskazówką w newsletterze e-mail jest uświadomienie ludziom, że wiedzą, w co się pakują z wyprzedzeniem. Nie możesz obiecać swoim niedoszłym subskrybentom, że nie będziesz ich spamował, jeśli planujesz wysyłać im e-maile kilka razy dziennie.

W związku z tym pojawia się kolejne ważne pytanie: jak często powinieneś wysyłać swój biuletyn e-mailowy? Ogólną zasadą jest wysyłanie newslettera mniej więcej raz w tygodniu i kontaktowanie się z potencjalnymi klientami przed zapisaniem się. Musisz także sprawić, by wypisanie się z nich było proste i intuicyjne.

Jakie są jeszcze inne korzyści płynące z wysyłania newslettera? Dużym plusem jest interakcja z Twoimi klientami. Jest to szczególnie ważne dla małych firm – przy budowanie relacji z konsumentami.

BLOG


Prowadzenie bloga to jedna z metod marketingu cyfrowego, której nie można absolutnie pominąć. Posty na blogach pomagają zwiększyć ruch na Twojej stronie, zaangażować odbiorców do interakcji oraz doprowadzić do wyższego pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach. Strony, które poświęcają czas na tworzenie spójnych i oryginalnych postów na blogach dostają średnio około osiem razy więcej ruchu niż te, które go nie posiadają lub zaniedbują.

Według portalu HubSpot aż 52 % ankietowanych w badaniu wskazało na to, że blogowanie jest ich najważniejszą strategią marketingową. Następnie pojawiły się newslettery (40%) oraz treści z mediów społecznościowych (40%). Zatem prowadzenie bloga przewyższyło oba powyższe wskaźniki.

Posty na blogu to także świetny sposób na wprowadzenie słów kluczowych SEO na Twoją stronę internetową. Możesz także swobodnie udostępniać je w wysyłanym newsletterze i na profilu firmy w mediach społecznościowych. Regularne zamieszczanie postów pomaga również zachować świeżość strony. Jeśli strona nie jest aktualizowana spada w rankingach Google, więc dodawana treść pozwoli na utrzymanie pozycji lub dotarcie na szczyt.

Jakie są najlepsze praktyki marketingowe w zakresie prowadzenia bloga?

O czym należy pisać? Jedną z największych zalet bloga jest to, że ustawia Cię jako eksperta w swojej dziedzinie. Jeśli nie wiesz o czym mógłbyś pisać, zacznij od tematyki w której funkcjonuje Twoja firma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolski