Pozycjonowanie witryny dzięki prostym zabiegom
Artykuły

Jak zadbać o pozycjonowanie strony internetowej?

„Idealna wyszukiwarka rozumiałaby wszystkie rzeczy świata i zawsze dawała Ci właściwą odpowiedź.
Do takiej sytuacji nam jeszcze daleko.”
Larry Page
Artykuły

Podstawy pozycjonowania stron w wyszukiwarkach

Autor: Tomek | Dodany: 18 Sierpnia 2020

Praktyczna definicja

Pozycjonowanie stron to inaczej ich optymalizacja względem wymagań i potrzeb wyszukiwarek internetowych takich jak Google oraz zadawanych przez nich pytań.

Jest to jeden z najważniejszych aspektów budowania Twojej marki i zwiększania rozpoznawalności w internecie.

Celem pozycjonowania stron jest osiągnięcie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania dla Twojej strony lub podstrony. Sposobem na uzyskanie takiego efektu jest dostosowanie witryny internetowej do algorytmów wyszukiwarek oraz dodawanie do niej odpowiednich treści.

Pozycjonowanie - SEO Witryny internetowej

Działania on-site
(na stronie internetowej)

  • Dodanie odpowiednich metatagów
  • Zadbanie o jakość kodu na stronie
  • Optymalizacja strony internetowej
  • Dodawanie dobrej i  konkretnej jakości treści
  • Stworzenie dobrej struktury strony
  • Dopracowanie nagłówków
  • Przyspieszenie działania witryny

Działania off-site
(poza stroną internetową)

  • Pozyskiwanie dobrej jakości linków zewnętrznych kierujących na Twoją stronę

Pozycjonowanie lokalne

Polega ono na dostosowaniu strony do zapytań dotyczących konkretnego miejsca, miasta czy regionu. Jest ono istotnym elementem budowania Twojej biznesu i zyskania rozgłosu w Twojej okolicy.

Efektem local SEO jest pojawienie się Twojej witryny przy wpisaniu fraz takich jak “bar Krapkowice” czy “warsztat samochodowy Opole”.

Istotne elementy przy pozycjonowaniu lokalnym:

  • Dodanie swojej firm do Google Moja Firma
  • Optymalizacja treści i metatagów względem usług i produktów związanych z Twoją okolicą
  • Obecność Twojego biznesu w portalach oceniających usługi
  • Znaczniki, najczęściej w formie kodu HTML, które opisują i kategoryzują rodzaje treści na stronie.

Wyszukiwanie i dobór słów kluczowych

Istnieje wiele praktyk związanych z doborem właściwych fraz dla witryn internetowych:

  • Dokładna i wnikliwa analiza treści Twojej witryny oraz określenie jej potencjalnych odbiorców
  • Analiza rynku i konkurencji pod względem wyszukiwania
  • Monitorowanie pojawiających się reklam na konkretne zapytania w wyszukiwarkach

Gdzie dodawać słowa kluczowe?

Frazy kluczowe powinny brzmieć naturalnie, jak zdanie. Mają wpasowywać się z tekst i wnosić coś do tematyki witryny, a nie go przepełniać (tzw. keyword stuffing).

Przykładem może być edycja metatagów – wizytówki Twojej witryny w wyszukiwarce. Warto w nich umieścić słowa kluczowe zarówno dla poinformowania użytkowników czego dotyczy stronie oraz aby roboty wyszukiwarek wiedziały o co na niej chodzi.

Pozycjonowanie stron - dodawania metatitle oraz metadescription

Opisy alternatywne w obrazkach i grafikach

Wyszukiwarki nie posiadają możliwości odczytywania treści z obrazków, także warto dodawać do nich opis alternatywny. Pozwala to robotom odczytać co znajduje się na grafice.

Warto wiązać tekst oraz grafiki adekwatnie do tematu np. jeśli tworzymy stronę o pielęgnacji konkretnej rośliny dodajemy jej zdjęcie wraz z dokładnym opisem co się na nim znajduje.

Atrybut alternatywny dla obrazka

Content marketing, czyli jak prowadząc bloga dodawać słowa kluczowe do strony

Blog to idealne narzędzie do zwiększenia pozycjonowania witryny. Można dzięki niemu rozwijać tematy poruszone w treści właściwej strony.

Służą do tego LSI Keywords, tzw. wyrażenia semantyczne. Są one powiązane z główną tematyką witryny np. pisząc o prowadzeniu warsztatu dodasz frazy takie jak wymiana opon, naprawy lakiernicze czy darmowa laweta dla nowych klientów.

Poza tym, że  są odpowiednio powiązane z głównym tematem pozwalają zasygnalizować wyszukiwarkom jaki temat konkretnie opisują.

Generowanie ruchu poprzez content marketing

Narzędzia przydatne w pozycjonowaniu strony

Certyfikat SSL

Każda strona bez dodanego certyfikatu SSL zostaje oznaczona w przeglądarkach jako “niezabezpieczona”, a co za tym idzie wręcz odstrasza potencjalnych użytkowników, szczególnie w wypadku kiedy mają zostawić na niej swoje dane takie jak email czy numer telefonu.

Warto więc zainwestować i kupić lub wygenerować za darmo (zależnie od hostingu) certyfikat SSL. Ma to też wpływ na pozycjonowanie witryny przez wyszukiwarki.

Niezabezpieczone połączenie przez brak certyfikatu SSL

Google Analitics

Jest to darmowe i standardowe narzędzie dostępne dla każdego użytkownika Internetu. Dzięki niemu możemy zobaczyć, które strony najczęściej oglądają odwiedzający naszą witrynę. Ta wiedza pomoże także zrozumieć co dobrze idzie Ci w pozycjonowaniu, a co źle 😉

Google Search Console

To narzędzie to podstawa pozycjonowania strony. Dzięki niemu możesz zgłosić swoją stronę do Google, możesz ją stale monitorować oraz dostawać feedback w przypadku błędów. Istnieje także opcja powtórnego indeksowania strony.

Zarówno w przypadku Google Search Console jak i Google Analitics mamy opcję podpięcia kodów śledzących do naszej witryny co pozwoli z obu paneli sprawnie obserwować ruch na stronie. Pozwala to nam również wyłapać dodatkowe frazy kluczowe, które mogliśmy pominąć wcześniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolski