banner joe chernov cytat
Artykuły

Social marketing w pigułce

Dobry marketing sprawia, że firma wygląda na bystrych gości.
Świetny marketing sprawia, że klient czuje się jak bystry gość.
Joe Chernov
Artykuły

Marketing internetowy w pigułce

Autor: Tomek | Dodany: 17 Lutego 2020

W dzisiejszych czasach żaden mały lub średni biznes nie jest w stanie przetrwać bez zastosowania marketingu cyfrowego. Świadczy o tym wynik badań, które wskazują, że aż 81% kupujących przeprowadza badania online przez dokonaniem zakupu.

Jeśli wydaje Ci się, że nie dasz sobie rady lub nie masz czasu dla reklamy swojej firmy w sieci to nie jesteś jedyny ! Wielu właścicieli małych firm jest przytłoczonych i przerażonych zakresem, który obejmuje termin “marketing cyfrowy”. Sytuacja zmienia się jednak kiedy wiesz od czego zacząć i masz odpowiedni zespół wspierających Cię ludzi.

Portale społecznościowe

Pierwszym ze sposobów, dzięki którym zwiększysz swoją wiarygodność i zasięgi w sieci jest marketing za pomocą social mediów. jest to świetne rozwiązanie zarówno pod względem wyników jak i finansowym. Nie potrzebujesz wielkich sum, tylko odpowiedniej praktyki we wdrożeniu reklamy.

Poniżej rozbite zostaną na punkty różne rodzaje praktyk marketingowych w zależności od odpowiedniej platformy.

Facebook

Biorąc pod uwagę, że z portalu codziennie korzysta ponad dwa miliardy ludzi może być on niezwykłą szansą dla Twojego biznesu, a tylko wtedy, gdy zrobisz to dobrze. Aż 62% małych firm zawodzi, jeśli chodzi o marketing na Facebooku, a połowa z nich jest niezadowolona z inwestycji czasu i środków w ten sposób reklamy. Marketing w mediach społecznościowych różni się w znaczący sposób od tradycyjnego. Za pomocą portali łatwiej dotrzeć jest do konkretnej grupy docelowej oraz pozwala na interakcję z klientami na całym świecie.

Facebook - Image Design

Jak to się przekłada na Facebooka?

Po pierwsze trzeba w pełni zrozumieć grupę, do której chcemy trafić z naszym przekazem. Główny przedział demograficzny użytkowników portalu to 18-29 lat. Jeśli więc Twój biznes zaspokaja potrzeby ludzi w takim wieku to marketing na Facebooku to właściwy wybór

Inne ważne cechy Twojej obecności na portalu to kreatywność, organizacja i przystępność. Małe firmy, które regularnie publikują ciekawe, nieszablonowe posty oraz zapewniają użytkownikom przyjazną interakcję znacząco zwiększają swoje wyniki sprzedaży oraz zasięg reklamy.

Instagram - Image Design

Instagram

Jeśli dotychczas nie uważałeś, że Instagram to odpowiednie miejsce na reklamę to pora zmienić swoje podejście. Aplikacja jest niezwykle przystępna oraz przyjazna dla użytkowników, także tych nowych. Możesz wierzyć lub nie, ale na całym świecie jest ponad 800 milionów aktywnych użytkowników Instagrama, a połowa z nich odwiedza portal co najmniej trzy razy dziennie!

Jak zacząć swoją działalność na Instagramie?

Możesz skorzystać z wielu rozwiązań biznesowych, które oferuje portal, między innymi połączyć swój profil z fanpag`em firmy na Facebooku. Dzięki temu jesteś w stanie uzyskiwać spostrzeżenia obserwujących Cię użytkowników i stale dostosowywać udostępniane treści do panujących trendów.

Kolejnym ważnym aspektem są hashtagi. To dzięki nim ludzie są w stanie znaleźć twój profil. Powinno używać się zarówno popularnych hashtagów, jak i tych związanych z Twoim klientem docelowym.

Istnieje sporo kontrowersji na temat częstotliwości udostępniania wpisów na Instagramie. Jednakże jest jedna najważniejsza zasada – musisz być konsekwentny. Twój profil obserwują setki, a może i tysiące ludzi. Chcą regularnie oglądać treść, więc daj im ją.

Stosując się do najlepszych praktyk marketingowych, Instagram może pomóc odnieść Twojemu biznesowi znaczący sukces.

Twitter

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Twittera to przedział rzędu 300 milionów, co sprawia, że jest to idealne miejsce na założenie profilu firmowego. Jedną wielką rzeczą, którą Twitter może zrobić dla Twojego biznesu jest zwiększenie rozgłosu i nakierowanie na odpowiednie postrzeganie marki.

Twitter - Image Design

Każda marka musi znaleźć swój unikalny przekaz. Weźmy na przykład Coca Colę. Wszystkie ich reklamy, strony internetowe i inne materiały marketingowe opierają się na uszczęśliwianiu ludzi.

Na przestrzeni lat firma miała wiele różnych sloganów i tagów. “Open Happiness”,”Taste The Feeling”, “Coca Cola. Enjoy” to tylko wierzchołek z kilkudziesięciu przekazów w hasłach Coca Coli.  Wszystkie jednak skupiają wokół tego samego tematu, jakim jest zabawa, szczęście i społeczność. Kto nie chciałby być częścią takiego obrazu?

 

Jak te informacje przekładają się reklamę na Twitterze?

Musisz znaleźć własny przekaz, który pasuje do misji i wartości Twojej firmy. Konsekwentne publikowanie postów na Twitterze pomoże ludziom rozpoznać twoją markę.

Podobnie jak w przypadku Instagrama, hashtagi na Twitterze są ważne i odpowiednio dobrane pomogą potencjalnym klientom trafić na Twoje konto. Portal jest również doskonałym miejscem do promowania wpisów na blogu lub innych treści z Twojej strony internetowej. Kiedy udostępniasz treści na Twitterze możesz przekierować swoich odbiorców na swoją witrynę i przekształcić ich w subskrybentów newslettera lub klientów.

Jako właściciel małego / średniego biznesu możesz także korzystać z portalu, aby być na bieżąco z trendami własnej branży.

Pinterest - Image Design

Pinterest

Kiedy myślisz o marketingu swojej firmy w sieci, Pinterest prawdopodobnie nie jest pierwszą platformą, która Ci przychodzi do głowy. Możliwe także jest, że nie uwzlędniałeś jej w ogóle w swoich planach reklamy. W tym wpisie wytłumaczę przedstawię jak ważne i pomocnym narzędziem dla Twojego biznesu może być Pinterest.

Wirtualna tablica ogłoszeń, która istnieje od 2010 roku. Pinterest jest ważną platformą dla promowania swojej marki – zwłaszcza jeśli prowadzisz sklep internetowy. 93% użytkowników portalu używa go,  aby pomóc im zdecydować, co kupić. W rzeczywistości, 25% całego ruchu związanego z polecaniem stron pochodzi z Pinterestu.

 

Więc jakie są najlepsze praktyki marketingowe jeśli chodzi o Pinterest?

Portal jest bardzo nastawiony na aspekty wizualne, więc aby na nim zaistnieć musisz mieć przygotowany duży zasób wysokiej jakości grafik i atrakcyjnych zdjęć. Jest to świetny sposób na promowanie swoich wpisów na blogu. Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, warto podzielić się zdjęciami tego produktu i szczęśliwych klientów.

Na Pinterest, nawet kilka pinezek przebywa długą drogę. Nawet jeśli dodajesz posty raz czy dwa dziennie, szybko zobaczysz rezultaty, gdy ludzie zaczną przypinać i zapisywać Twoje piny tworząc efekty fali.

Nie wszystkie treści wpisów muszą być oryginalne. Możesz także udostępniać piny i cytaty z innych kont.

Podsumowując Pinterest jest zabawnym i przyjemnym w użyciu portalem społecznościowym, a sam marketing firmy powinien się polepszać wraz z Twoim zrozumieniem działania jego mechanizmów.

LinkedIn

LinkedIn to miejsce, na którym spotykają się profesjonaliści. Jeśli wiążesz plany biznesowe z taką grupą odbiorców, musisz tam być !

Portal znany jako serwis społecznościowy, na którym profesjonaliści (ponad 500 milionów) spędzają czas – szukając pracy, współpracowników i firm. Ponad połowa z tych użytkowników ma wykształcenie wyższe, a prawie połowa zarabia ponad 75 000 dolarów rocznie… więc ważne jest, aby Twoja firma wyróżniała się na tym polu potencjalnie lukratywnych klientów.

Istnieją dwa kluczowe sposoby publikowana treści na LinkedIn:

  • aktualizacje statusu
  • Pulse

Aktualizacje statusu powinny być znaną koncepcją, jeśli miałeś styczność z mediami społecznościowymi. Twój status jest odpowiednim miejscem na podzielenie się wpisami z blogu na Twojej stronie internetowej.

LinkedIn Pulse natomiast to rozwiązanie unikalne. Jest to internetowy kanał informacyjny powiązany z portalem, w którym liderzy branży śledzą interesujące ich tematy. Pulse to optymalne rozwiązanie pozwalające dotrzeć do profesjonalnej grupy odbiorców oraz zbudowanie zaufania do Twojej marki w sieci.

Jako właściciel firmy, możesz napisać kawałek treści na dany temat w swojej branży i podzielić się nim na Pulse. Dzięki temu Twoja nazwa firmy dotrze do większej liczby osób i pokaże im, że wiesz o czym mówisz… prowadząc ich do dogłębnego sprawdzenia Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PLPolski