Wsparcie sprzedaży na sklepie internetowym borshop.pl dzięki zastosowaniu systemu wirtualnej kolejki Better Traffic.

Podsumowanie

Już drugi rok z rzędu wspieramy sklep internetowy borshop.pl w obsłudze peaków sprzedażowych – w ostatnim czasie nasz autorski system kolejkowania pomógł obsłużyć ruch przy sprzedaży preorderu najnowszego wydawnictwa Poznańskiego rapera – Palucha. W szczytowym momencie sprzedaży ruch na sklepie internetowym przewyżał o ponad 870% możliwości serwera sklepu internetowego, jednak dzięki zastosowaniu usługi wirtualnego kolejkowania użytkowników sprzedaż udało się przeprowadzić sprawnie, bez bolesnych – dla wizerunku i budżetu klienta awarii serwera i niezadowolenia klientów.

Klient:
Borshop.pl
Branża:
Strony internetowe / Kolejkowanie ruchu
Zakres wdrożenia:
Obsługa peaku sprzedażowego na sklepie internetowym przy zastosowaniu wirtualnej kolejki better-traffic.
Adres strony:
https://borshop.pl/

Wyzwanie

Głównym celem wdrożenia systemu kolejkowania better-traffic było obsłużenie peaku sprzedażowego podczas premiery “Kompotu” – najnowszego wydawnictwa Poznańskiego rapera – Palucha, w sklepie internetowym borshop.pl. Z klientem współpracowaliśmy również w rok wcześniej przy okazji premiery poprzedniej płyty “Nadciśnienie”, również wspierając sprzedaż systemem better-traffic. Tym bardziej cieszyliśmy się, że klient zdecydował się ponownie skorzystać z naszych usług. W tym roku jednak na klientów sklepu borshop.pl czekało sporo usprawnień w porównaniu do “zeszłorocznej” sprzedaży.

Rozwiązanie

Przede wszystkim, w najnowszej wersji systemu better-traffic usprawniliśmy metodę odświeżania danych użytkownikom w kolejce – dane dot. ich pozycji w kolejce do kasy odświeżają się z wykorzystaniem interfejsu API – bez potrzeby odświeżania całej strony, co znacznie poprawia ogólne wrażenia użytkownika. Zdecydowaliśmy się również przebudować wygląd samej kolejki tak, aby był nowoczesny i minimalistyczny – między innymi – dodaliśmy pasek postępu, który wskazuje wizualnie, w którym miejscu w kolejce jest klient. Aby zapewnić klientowi dostęp do szeregu dedykowanych statystyk, przebudowaliśmy kokpit panelu administracyjnego, w którym dodaliśmy szereg nowych statystyk, między innymi:

  • Informacje, ilu użytkowników zostało pomyślnie przekierowanych na stronę sklepu, a ilu porzuciło wirtualną kolejkę,
  • Dane (agregowane w czasie rzeczywistym) dotyczące urządzeń, z których korzystają użytkownicy, przeglądarek czy najpopularniejsze adresy url,

Pozwala to sprawnie weryfikować najważniejsze informacje dotyczące przepływu ruchu w kolejce, czy na sklepie internetowym – bez potrzeby przełączania się np. pomiędzy narzędzia Google Analytics.

Najważniejszym usprawnieniem, które pozwoliło przenieść nasz system kolejkowania better-traffic na wyższy poziom, jest przebudowa aplikacji od strony serwerowej oraz wykorzystanie bardzo wydajnej technologii node.js (z której korzysta np. netflix), aby zapewnić najwyższą jakość usługi i możliwość obsłużenia ruchu znacznie przewyższającego dotychczasowe możliwości naszego systemu kolejkowania better-traffic.

Rezultaty

W efekcie naszych prac sklep internetowy borshop.pl, w momencie uruchomienia sprzedaży umożliwił wszystkim klientom na sklepie bezproblemową realizację zakupu, bez przykrych niespodzianek w postaci nagłej awarii serwera i niedostępności strony internetowej. Dodatkowo, w kluczowym momencie sprzedaży, ilość użytkowników oczekująca w kolejce do zakupu przekraczała o ponad 850% możliwości serwera sklepu internetowego – dzięki zastosowaniu systemu kolejkowania better-traffic wszyscy użytkownicy mogli z powodzeniem dokonać zakupu.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat oprogramowania better-traffic? Odwiedź stronę internetową oprogramowania, http://better-traffic.pl