baner micheal dell cytat
Artykuły

Dlaczego potrzebujesz strony internetowej

Lepsza od internetu byłaby tylko telepatia.
Micheal Dell
Artykuły

Marketing internetowy w pigułce

Autor: Alek | Dodany: 6 Września 2018

Bez względu na to, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy piastujesz kierownicze stanowisko w dużej firmie. Jeśli chcesz poszerzać portfolio klientów i docierać do większego grona potencjalnych interesantów – strona internetowa to Twój MUST HAVE NR 1. Poniżej dzielimy się pięcioma powodami, dla których – tak uważamy – posiadanie strony interntowej to konieczność!

W dobie zaawansowanych wyszukiwarek internetowych strona www otwiera zupełnie nowe możliwości nie tylko do pozyskania nowych klientów, ale też zaprezentowania swoich usług i oferty. A co najważniejsze, obecnie tworzenie strony internetowej lub sklepu e-commerce jest łatwiejsze niż kiedykolwiek:

  • niewiele kosztuje (profesjonalna i nieduża strona internetowa to dziś koszt rzędu 2.500 PLN)
  • Podobnie jest z kosztami utrzymania strony internetowej – niewielkim nakładem sił i środków otrzymujesz internetową wizytówkę, dostępną dla każdego, w każdym miejscu i o każdym czasie. Pomyśl ile musiałbyś wydrukować wizytówek i poświęcić czasu żeby dotrzeć do tak szerokiego grona potencjalnych klientów?
  • Jeżeli prowadzisz sklep internetowy – nie ograniczają Cię godziny pracy, a koszty utrzymania pracowników są zminimalizowane nawet do jednego etatu.
  • Strona internetowa to bezpłatna powierzchnia reklamowa dla Ciebie i Twojej firmy – ale nie tylko – generując odpowiednią ilość ruchu możesz jeszcze na tym zarobić 🙂

1. Twoi klienci tego oczekują

To mógłby być jedyny powód na liście, a wciąż byłby wystarczający. Statystycznie, sześciu na dziesięciu konsumentów oczekuje, że marki dostarczą im w formie cyfrowej informacji o sobie. A więcej niż 50% badanych w momencie zetknięcia z nową marką lub produktem szuka uwiarygodnienia informacji o nim w internecie.

2. Strona www uwiarygadnia Twoją markę

Dziewięćdziesiąt procent konsumentów twierdzi, że opinie online wpływają na ich decyzje zakupowe. Możesz polegać na Recenzjach Facebook’a lub opiniach w Google+, a przecież nie brakuje portali, których głównym zadaniem jest dostarczać Ci każdego dnia opinii o produktach (Opineo), firma (GoWork) czy nawet o lekarzach (DobryLekarz).

A skoro Twoi klienci szukają opinii na Twój temat, to czemu nie dostarczyć im ich bezpośrednio? Na Twojej stronie internetowej!

3. Twoje usługi są dostępne 24/7

Nikt nie pracuje w środku nocy, a na pewno nie 24/7 – ale Twoją pracę może za Ciebie wykonać strona internetowa lub sklep internetowy. Posiadając stronę www jesteś w stanie pozyskać klienta nie tylko w tych godzinach, w których akurat jesteś dostępny stacjonarnie, ale o każdej porze.

Sklep internetowy może oznaczać gwałtowny wzrost sprzedaży, zwłaszcza jeśli uwzględnisz dodatkowych klientów, którzy nie są ograniczeni czasem ani miejscem.

Twoja obecność online wspiera również kampanie marketingowe, obsługę klienta, budowanie relacji z klientami, rozpoznawalność marki i prawie każdy inny element strumienia przychodów.

A dodatkowe działania takie jak social media marketing czy email marketing dodatkowo stymulują wzrost tej sprzedaży.

4. Budujesz swoją konkurencyjność

W dzisiejszych czasach konsumenci częściej rozpoczynają swoją przygodę zakupową od badań i zaleceń rówieśników w sieciach społecznościowych i na forach. Badania potwierdzają, że 72% konsumentów korzysta z internetu żeby zweryfikować i potwierdzić swoje potrzeby zakupowe. Zatem, jeśli klienci szukają w Internecie usług i produktów, takich jak Twoje to strona internetowa znacznie im to ułatwi.

Jeśli natomiast nie zadbasz o swój wizerunek w internecie, a zrobi to konkurencja – Twoje szanse na pozyskanie klienta maleją – i to nie tylko klienta w internecie, ale nawet tego lokalnego, który później będzie próbował dowiedzieć się o Twojej marce więcej – właśnie w Internecie.

5. Będziesz widoczny w wynikach wyszukiwania Google

Pomyśl o tym: Ze statystyk opublikowanych przez gs.statcounter.com wynika, że w 2018 roku Google było najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce, a skorzystało z niej aż 98,6% użytkowników.

Oznacza to, że konsumenci szukają Twoich produktów właśnie tam. Jeśli nie masz strony internetowej dla swojej firmy, szanse na pojawienie się na stronie wyników wyszukiwania (SERP) wynoszą zero.

Ale jeśli masz witrynę, możesz ją zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek, zwiększając tym samym swoje szanse na pojawienie się na szczycie wyników Google i zwiększenie widoczności wśród potencjalnych klientów.

Długie słowa kluczowe, opisy meta i tytuły to tylko niektóre z rzeczy, które możesz dostosować na swojej stronie, aby poprawić optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Jeśli strona Internetowa Twojej firmy jest przestarzała i przez to nie jest widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania, lub jeśli do tej pory nie stworzyłeś strony internetowej dla swojej firmy, możemy Ci w tym pomóc.

Z nami bezstresowo i po kosztach stworzysz profesjonalny i skuteczny wizerunek w Internecie. Pomożemy Ci z obsługą domeny i serwerem, a jeśli potrzebujesz identyfikacji wizualnej dla swojej firmy – możesz na nas liczyć. Więcej na temat naszej oferty dowiesz się klikając T U T A J.

Do zobaczenia w kolejnym artykule, a tymczasem,

Lepsza od internetu byłaby tylko telepatia.

Michael Dell

pl_PLPolski